Kina

HomeKina

Het verhaal van Kina

Wie bent u?

Mijn naam is Kina, geboren en getogen in Zeeland. Ondertussen woon ik al een aantal jaren in Breda met mijn lieve man en twee kids.

Omschrijf uw leven voor uw bekering

Als kind ging ik iedere zondagochtend met mijn ouders mee naar een (Protestantse) kerk met een flinke dosis tegenzin. Ik geloofde op zich wel in God, maar ik had Hem nog nooit ervaren. “Waarom zou ik mij dan aan Zijn geboden houden? Dan beperk ik mijn leven terwijl Hij misschien niet eens bestaat.”

Dit was een gedachte die vaak door mijn hoofd heen spookte. Eigenlijk hoopte ik dat God niet zou bestaan, want ik had helemaal geen zekerheid dat ik naar de hemel zou gaan als ik kwam te sterven. Nadat mijn ouders uit elkaar gingen op mijn 15de, zijn we gestopt met naar de kerk gaan. Daarna raakte ik door de jaren heen steeds dieper betrokken in zonden en ruilde ik God in voor spiritualiteit/New Age.

Hoe bent u in aanraking gekomen met het geloof?

Ik ben op straat aangesproken door twee dames uit de Evangelie gemeente de Deur. Ze vertelden dat Jezus ook voor mij en mijn zonden aan het kruis gestorven was, en dat het mogelijk is om een persoonlijke relatie met God te hebben + zekerheid van eeuwig leven te krijgen. Dit raakte mij, want dit had ik in al mijn vroegere “kerk-jaren” nog nooit eerder gehoord.

Op mijn 20ste heb ik dan ook een keuze gemaakt om mijn leven aan God te geven. Eerst was ik nog sceptisch (nuchtere Zeeuw haha), maar door de diensten te volgen en veel vragen te stellen, voelde het echt alsof puzzelstukjes op z’n plek vielen.

Waar bent u God het meest dankbaar voor?

Voor heel veel dingen! Levensvragen werden beantwoord en na mijn bekering vond ik een innerlijke blijvende rust in Hem. Ik ben niet meer bang voor de toekomst! Dat ik Hem sindsdien ook werkelijk kan ervaren in mijn leven. Nu WEET ik, dat Hij echt bestaat want ik heb een persoonlijke relatie met Hem.

Ik ben ook dankbaar voor de kerk en alle nieuwe vriendschappen die hieruit ontstaan.
Ook heeft God mij gezegend met mijn man en kinderen, waar ik enorm dankbaar voor ben.
God heeft liefdevolle grenzen gesteld om ons te beschermen, niet om ons te pesten met een “saai leven”. Integendeel! Het leven met God is een waarlijk avontuur.

Bekijk andere getuigenissen

Opwekkingsdiensten
Steve Bowman

Van 23 t/m 26 mei zijn er vijf opwekkingsdiensten met Steve Bowman.

Wil je God ervaren in je leven? Ben je op zoek naar hoop? Deze diensten bieden een kans op vernieuwing.

Gratis toegang.

Opwekkingsdiensten
Gil Cota

Van 10 t/m 14 april zijn er vijf opwekkingsdiensten met Gil Cota.

Wil je God ervaren in je leven? Ben je op zoek naar hoop? Deze diensten een kans op vernieuwing.

Gratis toegang.

Paaspraise 2024

Kom op 30 maart om 20:00 naar ons PaasPraise concert, waar we met muziek en een speciale paasdienst de opstanding van Jezus vieren. Ervaar samen de ware betekenis van Pasen.

Toegang is gratis, zorg dat je erbij bent!

Genezingsdiensten met Edwin Jonkhout

Overal ter wereld bidt hij voor mensen die doof, blind, verlamd, depressief, suïcidaal zijn en /of chronische pijn hebben. Deze mensen zijn bovennatuurlijk genezen door de kracht van Jezus Christus.

Heeft u genezing nodig? Kom dan langs!

Onze livestream vertoont haperingen, problemen bij YouTube's servers. Excuses voor het ongemak!